11111
Koncepto
Articole recente Cauta in blog
Aboneza-te la newsletter

Arhiva Parteneri

Culori si teme textile 2011 Heimtextil

Pentru 2011-2012, designerii care stabilesc si lanseaza tendintele in cadrul Targului Heimtextil din Frankfurt, Germania, au combinat cu succes textilele clasice, senzuale, sobre, care te inspira, cu rationalul si utilitatea lor.

Tendintele din domeniul textilelor, stabilite aici, reflecta o noua functionalitate, dau un plus de valoare si sustenabilitate: Sobriety- Mix Mash –Utility- Wilderness.

In acest secol 21, noi toti avem nevoie sa fim fascinati, purtati departe si impresionati de noi si indraznete idei, sentimente si filozofii. Totodata simtim nevoia puternica de a ne pastra si conserva valorile, de a trai in comuniune deplina cu natura si de a fi extrem de autentici. In spectacolul lor prezentat la Frankfurt, Caroline Till si Kate Franklin din Marea Britanie demonstreaza aceasta atitudine fata de viata. Cele patru tendinte ne aduc la origini si natura prin stilul Sobrietate, la cultura, traditii si propria identitate prin stilul Mix Mash. Stilul Utilitate pune in valoare adevaratele valori si artizanatul si stilul Salbaticie ne arata esentialul si functionalitatea lucrurilor de zi cu zi.

Vicepresedintele Targului de Textile, Olaf Schmidt, declara: “ Aceasta editie a targului prezinta analiza stilului si designului, prezinta detaliat culorile mostrelor de textile la fel de bine ca si impactul cultural si social al fiecarei tendinte. De asemenea, un important rol in aceste analize il joaca si comportamentul nostru de cumparare. Acesta este primul an in care directiile tendintelor au fost impartite in patru categorii distincte, care le fac de fapt si mai tangibile din punct de vedere al continutului si semnificatiilor lor.”

“De altfel, tendintele sunt foarte diferite dar noi avem instrumentele necesare de a uni diferitele stiluri si de a le combina”, spune Caroline Till.
Oare ce va fi la spectacolul de prezentare a tendintelor in 2011? Ce conexiuni? O anume culoare? Muzica? O anume idee?

In sezonul urmator, chemarea Wilderness (Salbaticiei ) va avea o nota si mai pregnanta in domeniul textilelor, cu o intensitate si mai mare.
Claudia Herke, un designer-pionier la masa celor care stabilesc tendintele pentru 2011-2012, ne explica: “ Naturaletea, simplitatea si materialele cu textura cat mai neprelucrata sunt acum deasupra tuturor tendintelor. Acum, Salbaticia se manifesta chiar in structura textilelor.”

Predominante ca texturi ale textilelor prezentate in cadrul targului, au fost materialele rasucite, cioturoase, aspre, sifonate, tricotate, din fetru, diverse tipuri de piele, piele ecologica si blanuri ecologice.
Culorile predominante sunt cele ale pamantului, culori des intalnite in natura, de la tonuri de crem, alb, bej, de la rosu ruginit si pana la negrul cel mai negru.

Pentru tendinta Utility(Utilitate), culorile predominante ale texturilor de in, canepa, fetru sunt de asemenea tonuri pastelate, naturale, care relaxeaza si incanta privirea.

Tema anului este insa tendinta Mix Mash, cu culori calde, vesele si forme geometrice diverse. Diversitatea culorilor si modelelor folosite ne insufla stari pozitive si vesele, pofta de viata.

Astfel, anul acesta, gratie designerilor din Marea Britanie ( The Future Laboratory) care au selectionat principalele propuneri de materiale, impartindu-le in patru categorii si transformandu-le in concepte, avem niste tendinte care promoveaza lucrurile si modelele simple, cat mai aproape de natura, cat mai durabile, cat mai traditionale si mai utile.

Ca de fiecare data, echipa noastra de designeri, va fi alaturi de tine indiferent de proiectul tau de design si amenajare/decorare, cautand solutii impreuna cu tine pentru a fi cat mai aproape atat de noile tendinte din 2011 in materiale textile cat si de stilul tau de viata sau de munca. Alegerile tale impreuna cu noi vor mai usoare, mai inspirate si mai documentate, asa ca asteptam intrebarile si provocarile tale in domeniu .
Un an cat mai aproape de stilul tau,

© 2019 Koncepto. Toate drepturile rezervate.