11111
Koncepto
Articole recente Cauta in blog
Aboneza-te la newsletter

Arhiva Parteneri

Interior parizian decorat de Isabelle Adjani

Isabelle Adjani. Un nume despre care dacă începem să ne exprimăm trebuie să trecem în revistă lejeritatea cu care ilustra actriţă a schimbat locuinţele, aproape asemeni unui “nomad”, într-o manieră de neconceput pentru majoritatea oamenilor.
Un detaliu al personalităţii sale este pasiunea actriţei de a vizita bazarele, pieţele de lucruri folosite care ajunge să fie combinată cu provocarea de a infrumuseţa spaţiile noi în care şi-a căutat locul. O pasiune care se traduce în acurateţe în materie de design şi gusturi estetice.

Proiect: Paris beauty…
Locatia: Paris, Franta
Locaţia despre care discutăm este una plină de istorie şi cu un aer specific parizian, plin de însemnătate şi încărcat de romanţa secolelor trecute. În al 7-lea district administrativ al Parisului, pe malul stâng al râului Sena. Alături de Turnul Eiffel, alături de hotelul în care în trecut, Napoleon se “odihnea” , vorbim despre o zonă care cuprinde o multitudine de muzee, clădiri oficiale şi care încă din secolul 17 este căminul clasei sociale superioare, secol în care a devenit noua rezidenţă a nobilităţii franceze. Aristocraţie, regalitate, diplomaţie, artă şi cultură, acestea sunt detaliile care pot fi scoase la iveală dacă analizăm chiar şi puţin contextul şi împrejurimile în care actriţa şi-a ales noua vilă. O vilă care se află într-o cladire cu una din cele mai bune structuri ale secolului 18, o clădire ce gazduieşte un duplex precedat de o curte verde şi o faţadă anonimă. Faţada locuinţei face intr-o măsură, dreptate interiorului păstrând stilul consacrat.

În interior, într-un hol imersat în lumină şi nuanţe luminoase, geometria definită a pietrei de pe jos contrastează şi menţine raportul dintre mobilier şi podele. Scaunele aparţinând secolului 19 evocă spiritul şi caracteristicile arhitecturii secesioniste vieneze, scoţând în evidenţă detaliile estetice ale aceste mişcări artistice.

Canapeaua cu linii curbate a fost aleasă de Jacques Grange, cel care a realizat, alături de Isabelle, amenajarea şi a alcătuit designul acestui duplex. Învelită într-un material de caşmir deosebit, canapeaua beneficiază de pe urma pasiunii actriţei pentru textile şi ţesături antice. Ca suport pentru palmierii din ghivece, cei doi au ales două mese Thonet, aparţinând secolului 19, în speţă lui Michael Thonet, un tâmplar care a creat numeroase obiecte de mobilier, care au devenit obiecte recunoscute, datorită calităţii şi aspectului estetic. Pe scurt, procesul pe care l-a implementat în realizarea acestor obiecte de mobilier cu forma specifică constă în manevrarea şi lucrarea lemnului in aburi, astfel oferindu-i tâmplarului libertatea de a conferi lemnului forma dorită.

Încăperea deşi nu este încărcată printr-un număr mare de obiecte de mobilier, evocă o bogăţie estetică, calitativă şi susţine o declaraţie de design printr-un stil combinat, dorind să menţină un echilibru contrastant, de bun gust.

La nivelul următor , cei doi au dorit şi reuşit să evoce atmosfera unei case de la ţară. Podele de lemn şi o multitudine de fotolii mici. Fotolii care se numără printre obiectele preferate ale actriţei şi care în acest spaţiu prin abundenţa lor denotă impresia de spaţialitate. Detaliul prezent cu preponderenţă in interiorul acestei încăperii şi până la urmă, cel care impune atmosfera proustiană, se regăseşte în tapiţeria fotoliilor.

Acest detaliu este impus de aceste fotolii care ii aparţin unui nume consacrat : Madeleine Castaing. Această doamnă a realizat de-a lungul timpului o mulţime de combinaţii care au la baza o afecţiune pentru stilul secolelor trecute, a epocii lui Napoleon, realizând prin aceste scaune o tapiterie de covor, aparţinând secolului 19 şi evocând totodată o atmosferă proustiană, întărită şi sugerată şi de draperiile din matase, împreună cu nuanţa palidă aleasă pentru detaliul cromatic al materialului. O cameră care prin amestecul dintre podelele simple de lemn, fotoliile tapiţate într-o manieră diferenţiată şi specifică, precum şi cu ajutorul celorlalte detalii declarative, în speţă, draperiile, lampile şi arhitectura interioara a încăperii, respiră un aer plin de estetic, artistic şi creativ.

Următorul detaliu demn de precizat este reprezentat de un cabinet de bucătarie, ticsit cu căni şi ibrice de ceai, adunate de-a lungul timpului în urmă vizitelor Isabellei în pieţele de vechituri. Realizate din ceramică şi argint, aceste obiecte denotă încă o dată stilul preferat de actriţă şi înfrumuseţează locul prin specificul lor.

Un anume farmec provincial este sugerat de contrastul cromatic din următoarea încăpere.Albastru palid, stacojiu, catifea şi împletituri din lemn. Detalii care aduse împreună şi regăsite în obiectele de mobilier, în cromatica materialelor şi a pereţilor precum şi materialul fin al draperiilor, fac din această cameră, o îmbinare plăcută de privit şi reuşită din punct de vedere al design-ului.

Lăsând pentru final bucătăria şi baia, mentionăm că amprenta secolului 18 este prezentă in baia vilei, prin cada neobisnuită, într-un cadru cromatic cald, începând cu culoarea peretului, tonul pal şi plăcut, continuând cu construcţia şi stilul pe care cada de baie îl poartă cu impozanţă şi terminând cu geometria iregulată a podelei din teracotă.

De asemenea, bucătăria se bucură de un design rustic şi are, la fel ca şi baia, teracotă pe jos, conferind astfel un contrast progresiv care începe cu tonurile acestui material de teracotă şi gradual trece la culoarea scaunelor şi în cele din urmă la nuanţă duală a cabinetelor de bucătărie.

Isabelle Adjani este una dintre cele mai cunoscute actriţe franceze, jucând într-un număr considerabil de filme din care amintim “Queen Margot” şi “The Story of Adele H.” . Pe Jacques Grange îl găsim aici, în contextul amenajării acestei vile pariziene, ca prieten apropiat al actriţei şi menţionăm despre el faptul că este un designer recunoscut global. Aceste interioare, poartă amprenta atât ale actriţei, dar cu preponderenţă, amprenta francezului, care îşi aduce aportul într-un mod deosebit de vizibil, introducând destule elemente proprii stilului său.

Conchidem că această vilă prezintă intr-o manieră reuşită combinaţia dintre viziunea şi stilul artistic al unei femei şi direcţia unui designer care realizează cu tenacitate în aceste interioare, o muncă pe care o recunoaştem ca fiind statornică în stil şi creativă.

by Dumitru Pop&Sergiu Salcău,
Atelier Qub Design .

© 2018 Koncepto. Toate drepturile rezervate.